Het is nog 17 dagen naar de Gemeenteraadsverkiezingen en de vele persoonlijke gesprekken stemt ons positief over de toekomst maar er is nog veel te doen. Daarom gaan we graag door op de ingeslagen weg van de afgelopen vier jaar.

27 Februari was het FNV debat tussen de verschillende fractievoorzitters. Opvallend hoe eensgezind de fracties waren. Zelfs de oppositiepartijen hadden weinig te klagen, zoals in de Krant van MiddenDrenthe ook stond. Bijzonder was de opvallend sociale opstelling van de VVD. Hans Klaassens, zelf actief in het sociale domein kon zich zo aansluiten bij de PVDA. We gaan hem aan zijn uitspraken houden.

TIjdens onze persoonlijke gesprekken van deur tot deur kwamen nog wel steeds zorgen naar voren. Alledaagse zaken zoals groenbeheer of de maximale snelheid in een wijk. Maar mensen maken zich ook zorgen om de toenemende bureaucratie in de Zorg en Welzijn maar ook als het gaat om werkloosheid onder ouderen en de constante bezuinigingen in het sociale domein.

Zorgen die wij als GroenLinks met hun delen. Zowel Lokaal als Landelijk staat de burger en zijn omgeving centraal. Niet langer het economisme. Daarom heeft GroenLinks in de afgelopen jaren samen met de coalitiepartners, de burger centraal gesteld. Bijvoorbeeld door in te zetten op overleg met de dorpen, ondersteuning van mantelzorgers, realisatie van een zonnepark.

De komende jaren willen we hier mee doorgaan. Ja wegen dienen onderhouden te worden, maar behoud van onze bermen en natuur is vele malen belangrijker. De sterfte onder bijen en andere insecten, terugloop van de vogelstand is zeer zorgelijk. Het belang van behoud van onze natuur, het tegengaan van de klimaatverandering is groter dan ooit, omdat de veranderingen zich steeds sneller opvolgen. Wij zijn de 1e generatie die de gevolgen van klimaatveranderingen zullen ervaren, maar ook de laatste generatie die er nog wat aan kan doen. Vandaar ons ambitieuze progamma voor de komende jaren

• Midden-Drenthe energie neutraal in 2030
  • Van code rood naar meer groen
  • Laat onze insecten vliegen
  • Geef Fietsers voorrang
  • Ruimte geven voor jong talent
  • Gastvrij voor vluchtelingen
  • Sterkste schouders zwaarste lasten
  • In Midden-Drenthe zorgen we voor elkaar

Dus kom 21 maart stemmen. Doe Mee aan de verandering die wij samen met U willen realiseren.