“Niet te geloven dat we 50 kg. voedsel per persoon elk jaar weggooien” reageerde menig bezoeker van de GroenLinkskraam op de kerstmarkt in Beilen vorige week vrijdag.

Opvallend is dat iedereen denkt dat we het zelf niet doen! Inmiddels realiseren we allen dat de CO2 uitstoot omlaag moet, alle beetjes helpen. Ook het voorkomen van voedselverspilling helpt! Onder het genot van een bekertje pompoensoep-met- restjes beantwoordden vele bezoekers de quizvraag ‘Wat doe ik zelf tegen voedselverspilling’ en leverden nuttige tips. De meest originele hiervan zullen worden beloond met een prijsje, waaronder een kookboek getiteld ‘Koken met restjes’. Ook werd een flyer met speciale recepten voor restjes uitgedeeld. Met op de achterkant in kort bestek het verkiezingsprogramma van GroenLinks Drenthe voor de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart volgend jaar. De GroenLinks-campagne is nu ook in Midden-Drenthe gestart.

Foto (Bé van der Veen): Hans Kuipers, lijsttrekker van de GroenLinks-kandidaten Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart 2019, in gesprek met jeugdige bezoekers van de GroenLinkskraam op de kerstmarkt in Beilen.

GroenLinks Midden-Drenthe Contactpersoon communicatie: Bouke Oudega  bpoudega@outlook.nl